Norra Älvsborgs Räddningstjänstförbund hanterar fr.o.m. 2019-02-15 leverantörsfakturor elektroniskt, det finns tre olika alternativ för att skicka fakturor till oss.
I första hand vill vi ta emot E-faktura, i andra hand PDF-faktura och som sista alternativ pappersfaktura.

GLN, elektronisk adress framgår i tabell. VAN-operatör: Scancloud AB

OrgNr Bolagsnamn e-faktura Mailad PDF-faktura Pappersfaktura
222000-0950 Norra Älvsborgs Räddningstjänstförbund 7362220000950 efakt.brand112@pdf.scancloud.se Norra Älvsborgs Räddningstjänstförbund
RefXX
FE 1343 Scancloud
SE-831 90 Östersund

För mer information om e-fakturor och övriga lösningar kring hur man skickar elektroniska fakturor till oss, ta kontakt med vår avtalspartner Scancloud e-post; support@scancloud.se eller tel. 08-554 221 49.

PDF-faktura – Om ni från ert affärssystem kan skriva ut fakturor som PDF-filer skickar ni dessa till korrekt mailadress som anges i tabellen ovan.
PDF-fakturor som skickas via e-mail ska endast innehålla en faktura (inkl.bilagor) per mail. Godkända namn för bifogade bilagor i mail: Bilaga, Specif, Report eller Attach. Tex. Bilaga1234.pdf, Report3456.pdf .

Pappersfaktura – Om ni från ert affärssystem inte kan ställa om till E-faktura eller mailad PDF, skickar ni fakturor till den adress som anges i tabellen ovan.

Alla fakturor till oss måste innehålla referens, korrekt fakturaadress samt fakturadatum. Referensnummer erhålls ifrån NÄRF vid inköp/ beställning. Vänligen notera att det bara går att skicka fakturor på den nya adressen. Fakturor som saknar fakturainformation enligt bilaga kommer vi att returnera till er med begäran om ny faktura. Påminnelser eller räntekostnader för felaktiga fakturor kommer inte att betalas.

För att korrekt kunna hantera betalningsvillkor utifrån avtalade villkor, måste fakturadatumet framgå. Fakturor som saknar någon av nedanstående punkter kommer vi att returnera till er med begäran om ny faktura.

  • Fakturamottagarens fullständiga namn och adress
  • Fakturadatum
  • Fakturanummer
  • Betalningsvillkor (30 dagar om inget annat avtalats i förväg)
  • Tydlig specifikation av vad fakturan avser (varor, tjänster mm)
  • I referensfältet; namn på beställare alternativt av oss angiven referens
  • Vid projekt anges projektnumret enligt angiven beställning
  • Fakturabelopp
  • Fakturans momsbelopp och gällande momssats
  • F-skatt
  • Momsregistreringsnummer
  • Leverantörens organisationsnummer
  • Betalningsinformation: bankgiro/plusgiro/eventuellt bankkontonummer
  • Leverantörsinformation: namn, adress, telefonnummer och e-mailadress
  • I förekommande fall: ordernummer

Räntor eller övriga kostnader baserade på brister av ovanstående kriterier accepteras inte. Betalningspåminnelser hanteras alltid, men om ovanstående kriterier inte är uppfyllda, accepteras inte eventuella påminnelseavgifter och dylikt.